جام ملت های اروپا

تقابل یاران دی بروینه با اسلواک ها | خروس‌ها به جنگ موزیسین‌ها می‌روند

مسابقات یورو ۲۰۲۴ امروز با برگزاری بازی‌های رومانی - اوکراین، بلژیک - اسلواکی و اتریش - فرانسه پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۴۶۱۱۹۹

به گزارش جام جم آنلاین، در ادامه مسابقات یورو ۲۰۲۴ در آلمان امروز سه بازی از گروه‌های E و D برگزار می‌شود.

رومانی - اوکراین/ ۱۶:۳۰

در گروه E بازی رومانی و اوکراین شاید برای خیلی از علاقمندان به فوتبال یادآور ۲ فوتبالیست مطرح ۲ کشور یعنی گئورگی حاجی و آندره شوچنکو باشد، اما سال هاست این تیم‌ها بازیکنانی در طراز آن‌ها را به جهان فوتبال معرفی نکرده اند.

رومانی ششمین باری است که در یورو حاضر است و در سوی مقابل اوکراینی‌ها چهارمین بار است که در یورو بازی خواهد کرد. آن‌ها در سال ۲۰۱۲ به همراه لهستان میزبان این مسابقات بودند، اما در مرحله گروهی از گردونه مسابقات حذف شدند. 

آن‌ها همچنین در ۱۱ بازی شان در مسابقات یورو ۸ بازی را واگذار کرده اند، اما در یورو قبلی تا مرحله یک چهارم نهایی بالا آمدند که در بازی با انگلیس با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب شدند.

رومانی در ۱۶ بازی اش در یورو ۱۰ شکست، ۵ تساوی و تنها یک پیروزی مقابل انگلیس در یورو ۲۰۰۰ را ثبت کرده است.

۲ تیم تاکنون ۶ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که همه این بازی‌ها دوستانه بوده است و سهم رومانی ۳ پیروزی و سهم اوکراین ۲ پیروزی و یک بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است.

بلژیک - اسلواکی/۱۹:۳۰

در دیگر بازی گروه E بلژیک پرستاره در حالی پا به میدان نبرد مقابل اسلواکی می‌گذارد که آن‌ها هفتمین حضورشان را در یورو تجربه می‌کنند و هواداران شان امیدوارند نتایج قابل قبولی در این مسابقات کسب کنند چرا که آن‌ها پس از نایب قهرمانی در یورو ۱۹۸۰ دیگر به جمع چهار تیم نیز نرسیده اند و امیدوارند در یورو جاری این طلسم را بشکنند.

اسلواکی نیز به یٌمن ۲۴ تیمی شدن مسابقات یورو سومین دوره‌ای است که در این مسابقات شرکت می‌کند. آن‌ها در یورو ۲۰۱۶ به عنوان یکی از تیم‌های سوم برتر مرحله گروهی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند که با ۳ گل مغلوب آلمان شدند و این بهترین نتیجه آن‌ها در مسابقات یورو بوده است.

۲ تیم تاکنون در ۳ بازی دوستانه به مصاف یکدیگر رفته اند که یک پیروزی سهم بلژیک و ۲ بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است.

اتریش - فرانسه/۲۲:۳۰

در گروه D فرانسه تحت هدایت دیدیه دشان با ستاره‌های آماده اش شانس اصلی صعود از گروهش به عنوان تیم اول و همچنین قهرمانی در یورو ۲۰۲۴ محسوب می‌شود. آن‌ها برای یازدهمین بار در یورو حضور دارند و تاکنون یک بار فاتح این جام و نایب قهرمان شده اند.

اتریشی‌ها نیز نخستین بار به لطف میزبانی شان در یورو ۲۰۰۸ حضور داشتند و پس از ۲۴ تیمی شدن یورو برای سومین بار متوالی حضور در یورو را تجربه می‌کنند. آن‌ها در دوره گذشته به عنوان تیم دوم گروه شان به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند، اما با شکست ۲ بر یک مقابل ایتالیا ترمزشان کشیده شد تا بهترین نتیجه آن‌ها در یورو ثبت شود.

۲ تیم در تاریخ رقابت هایشان ۲۵ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که سهم فرانسه ۱۳ پیروزی، اتریش ۹ پیروزی و ۳ بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است، اما فرانسوی‌ها در طی ۱۰ بازی اخیر خود مقابل اتریش آمار ۷ برد، ۲ تساوی و یک شکست را ثبت کرده اند. آن‌ها آخرین بار در سپتامبر ۲۰۰۸ در مقدماتی جام‌جهانی به مقابل اتریش شکست خورده اند.

در دیگر بازی گروه D دیروز هلند ۲ بر یک لهستان را مغلوب کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها